Veelgestelde vragen Adminno

Algemeen:

  • Hoe zit het met de kosten als ik jullie vragen stel?

    Bij Adminno beantwoorden we graag al jouw vragen, zonder extra kosten. Als een vraag wat ingewikkelder is en meer actie vereist, laten we je altijd vooraf weten of er kosten aan verbonden zijn.

  • Hoe bepaal ik welk administratieabonnement het beste bij mij past?

    Op onze website vind je verschillende abonnementen. Twijfel je welke het beste bij je past? Neem dan gerust contact met ons op via telefoon, e-mail of het contactformulier. Samen kijken we naar de beste optie voor jou.

Vragen over aangiftes:

  • Wat is de deadline voor het indienen van mijn btw-aangifte?

    Je moet je aangifte uiterlijk indienen op de laatste dag van de maand die volgt op het kwartaal of de maand waarover je aangifte doet.

  • Hoe weet ik of ik mijn btw-aangifte per maand, per kwartaal of per jaar moet indienen?

    De Belastingdienst bepaalt hoe vaak je jouw btw-aangifte moet indienen, afhankelijk van jouw onderneming. Dit ontvang je schriftelijk van hen bij het starten van je onderneming of bij wijzigingen. Meestal doe je dit per kwartaal. Als je e-mailadres bekend is bij de Belastingdienst, ontvang je hierover ook een melding per e-mail.

  • Hoe kan ik mijn omzetbelastingaangifte vinden?

    Je kunt al je omzetbelastingaangiftes terugvinden in het boekhoudpakket (meestal Exact Online).

  • Moet ik de facturen die nog niet zijn betaald in het btw-kwartaal ook nog aanleveren voor de btw-aangifte?

    Ja, voor de btw-aangifte is de factuurdatum leidend, ongeacht de betaalstatus.

  • Wanneer kan ik mijn aangifte inkomstenbelasting verwachten?

    Zodra je administratie volledig is, kunnen wij beginnen met het verwerken van je inkomstenbelasting. Wil je een specifieke datum weten? Neem dan contact op met je relatiebeheerder.

  • Hoe kan ik mijn aangifte vennootschaps- en inkomstenbelasting vinden?

    Je kunt deze aangiftes terugvinden in de applicatie Fiscaal Gemak.

  • Moet mijn aangifte inkomsten- en vennootschapsbelasting voor 1 mei ingediend zijn?

    Nee, dat is niet nodig. Wij vragen (net als de meeste andere boekhouders en accountants) standaard uitstel aan voor de inkomsten- en vennootschapsbelasting. Hierdoor hebben we een extra jaar om je aangifte in te dienen.

  • Kan ik een pinbon opvoeren als bewijs voor mijn zakelijke uitgave?

    Nee, dat kan helaas niet. Een pinbon geldt als betalingsbewijs voor jou persoonlijk. Voor de boekhouding is het essentieel dat een bon ten minste de volgende gegevens bevat:

    • De volledige naam en adres van de leverancier/het bedrijf
    • Een beschrijving van het gekochte product of de geleverde dienst
    • Datum van de levering
    • De in rekening gebrachte kosten inclusief btw.

  • Is persoonlijke verzorging aftrekbaar van mijn omzet?

    Nee, persoonlijke verzorging zoals een kappersbezoek, manicure of een afspraak bij de schoonheidsspecialist zijn niet aftrekbaar. Zelfs als je deze kosten maakt om representatief voor de dag te komen, zijn ze niet fiscaal aftrekbaar.


    Twijfel je over de aftrekbaarheid van bepaalde kosten van je omzet? Neem dan gerust contact op met je boekhouder.


  • Wat is mijn openstaande schuld bij de Belastingdienst?

    We kunnen dit voor je opvragen bij de Belastingdienst. Je krijgt dan een overzicht per post toegestuurd.

Vragen over Exact:

  • Ik kan niet meer inloggen in Exact, wat nu?


    1. Ga naar start.exactonline.nl.


    2. Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.


    3. Als je je wachtwoord niet meer weet, kan je aangeven, wachtwoord vergeten. Je gebruikersnaam is: je emailadres


    4. Klik onder het veld waar je normaal de code zou invoeren op Hoe stel ik verificatie in twee stappen opnieuw in?


    5. Controleer of het e-mailadres van je account wordt weergegeven. Vanwege veiligheidsoverwegingen worden alleen de eerste en laatste letter van het e-mailadres weergegeven. Als het e-mailadres van een ander account wordt weergegeven, klik je op de hyperlink Uitloggen om met de juiste gegevens in te loggen.


    Als het e-mailadres niet correct is, vraag je je administratiebeheerder om het e-mailadres voor jou te wijzigen.


    6. Als het e-mailadres klopt, klik je op E-mail versturen.


    7. Als je de e-mail hebt ontvangen, klik dan op de link om verificatie in twee stappen opnieuw op je huidige apparaat of een nieuw apparaat in te stellen. Deze link is twee uur geldig.


    Let op: Je kunt verificatie in twee stappen niet verwijderen. Om veiligheidsredenen is het verplicht om hiermee in te loggen.

  • Hoe kan ik mijn bonnen en facturen aanleveren?

    Je hebt diverse mogelijkheden:


    Log in op je persoonlijke Exact omgeving via je webbrowser en upload daar je facturen en bonnen.


    Maak een foto van je facturen en bonnen en upload deze via de Exact Online app/Mijn Kantoor app.


    Bekijk hier de uitlegvideo.

  • Het goedkeuren van mijn btw-aangifte lukt niet via de Exact-app. Is er een andere manier om dit te doen?

    Helaas kun je de btw-aangifte niet goedkeuren via de app. Je kunt de aangifte echter wel goedkeuren via de webbrowser, zoals Safari, Chrome of Firefox.

  • Hoe kan ik betalingen doen in Exact?

  • Hoe werk ik een relatie bij in Exact?

  • Hoe maak ik een relatie aan in Exact?

  • Hoe kan ik mijn bankkoppeling activeren?

Share by: