dec. 15, 2017

Adminno • 1 minuten om te lezen

P&O ZAKEN

Personeel en Organisatie

Het onderhouden van arbeidsdossiers kan behoorlijk arbeidsintensief zijn. Zeker als het niet je specialisatie is. Binnen ons eigen netwerk hebben we voor onze cliënten de samenwerking gezocht met een P&O-adviseur die kosteloos je arbeidsdossiers screent. Eventuele verbeterpunten worden aan je gemeld, waarna je zelf kan beslissen om het samen verder op te pakken.

Hoe lang boekhouding bewaren? Adminno
17 apr., 2024
Hoelang moet je je boekhouding eigenlijk bewaren volgens de wet? De regel is duidelijk: bedrijven en zelfstandigen dienen hun administratie 7 jaar te bewaren, wat bekendstaat als de fiscale bewaarplicht. Maar er zijn uitzonderingen. In sommige gevallen, met name wanneer het gaat om onroerende zaken, geldt een bewaartermijn van 10 jaar. Er bestaat ook ruimte om in bepaalde situaties een kortere bewaartermijn af te spreken met de Belastingdienst, mits dit vooraf wordt gedaan.
Belastingdienst stopt met verzenden acceptgiro’s
door Daan van Zantvoort 09 dec., 2020
De Belastingdienst stopt stapsgewijs met het sturen van acceptgiro’s bij beschikkingen of brieven. In plaats daarvan ontvangen burgers en bedrijven betaalinformatie. Daarin staan alle noodzakelijke gegevens die jouw klant nodig heeft om foutloos te kunnen betalen met de mogelijkheden die de eigen bank biedt.
Recht op aftrek voor werkruimte
door Daan van Zantvoort 20 jul., 2020
Wanneer je als zzp’er vanuit thuis werkt, kun je daar niet altijd de kosten voor aftrekken. In deze blog leggen we uit wanneer het wél kan en wat er gebeurt als er toch ten onrechte kosten in aftrek op de winst zijn gebracht.
Meer posts
Share by: