jun. 12, 2018

Adminno • 1 minuten om te lezen

'HET IS MEEDOEN OF AFHAKEN'

Ontwikkelingen in de markt, met een focus op de relatie met de klant, zorgen ervoor dat de rol van administratie- en accountantskantoren en intermediairs aanzienlijk verandert.

 

Jack van Ansem werd door Referentie Grootboekschema benaderd om zijn visie te geven over het gebruik van *RGS. Daarbij haakt hij in op de huidige veranderingen binnen de accountancy en hoe hij de toekomst van ons vak ziet.

 

Adminno, voorheen 'De Administratie Valkenswaard', investeert al jaren in geavanceerde automatiseringsoplossingen.

"Door middel van benchmarking verzamelen we big-data die wij uiteindelijk kunnen omzetten naar smart-data", aldus Jack van Ansem.

"Programma's als RGS helpen ons om snel, efficiënt en gestructureerd te werken. Hierdoor kunnen we sneller rapporteren aan onze klanten en onze toegevoegde waarde te optimaliseren door meer te sturen op advies".

 

In onderstaand filmpje legt o.a. Jack van Ansem uit hoe Referentie GrootboekSchema (RGS) Adminno helpt om in te spelen op deze ontwikkelingen.

*Wat is RGS?


Referentie Grootboekschema (RGS) is een grootboekrekeningschema dat gebaseerd is op een gestandaardiseerde codering van financiële gegevens. Een bedrijf dat met RGS werkt is in staat om gegevens eenvoudig uit de bronadministratie te halen en deze te delen met andere systemen of op te nemen in rapportages bestemd voor externe partijen. Interne en externe rapportages worden sneller opgesteld en het opstellen van betrouwbare dashboards of bedrijfsvergelijkingen wordt een stuk eenvoudiger.

RGS maakt betrouwbare en efficiënte data-uitwisseling en inrichting van boekhoudkundige systemen mogelijk en werkt kosten- en tijdbesparend. Klanten plukken hier direct de vruchten van. Zij kunnen sneller en betrouwbaarder geadviseerd worden over boekhoudkundige resultaten.

Hoe lang boekhouding bewaren? Adminno
17 apr., 2024
Hoelang moet je je boekhouding eigenlijk bewaren volgens de wet? De regel is duidelijk: bedrijven en zelfstandigen dienen hun administratie 7 jaar te bewaren, wat bekendstaat als de fiscale bewaarplicht. Maar er zijn uitzonderingen. In sommige gevallen, met name wanneer het gaat om onroerende zaken, geldt een bewaartermijn van 10 jaar. Er bestaat ook ruimte om in bepaalde situaties een kortere bewaartermijn af te spreken met de Belastingdienst, mits dit vooraf wordt gedaan.
Belastingdienst stopt met verzenden acceptgiro’s
door Daan van Zantvoort 09 dec., 2020
De Belastingdienst stopt stapsgewijs met het sturen van acceptgiro’s bij beschikkingen of brieven. In plaats daarvan ontvangen burgers en bedrijven betaalinformatie. Daarin staan alle noodzakelijke gegevens die jouw klant nodig heeft om foutloos te kunnen betalen met de mogelijkheden die de eigen bank biedt.
Recht op aftrek voor werkruimte
door Daan van Zantvoort 20 jul., 2020
Wanneer je als zzp’er vanuit thuis werkt, kun je daar niet altijd de kosten voor aftrekken. In deze blog leggen we uit wanneer het wél kan en wat er gebeurt als er toch ten onrechte kosten in aftrek op de winst zijn gebracht.
Meer posts
Share by: