Bij Adminno beantwoorden we graag al jouw vragen, zonder extra kosten. Als een vraag wat ingewikkelder is en meer actie vereist, laten we je altijd vooraf weten of er kosten aan verbonden zijn.
Op onze website vind je verschillende abonnementen. Twijfel je welke het beste bij je past? Neem dan gerust contact met ons op via telefoon, e-mail of het contactformulier. Samen kijken we naar de beste optie voor jou.
Je moet je aangifte uiterlijk indienen op de laatste dag van de maand die volgt op het kwartaal of de maand waarover je aangifte doet.
De Belastingdienst bepaalt hoe vaak je jouw btw-aangifte moet indienen, afhankelijk van jouw onderneming. Dit ontvang je schriftelijk van hen bij het starten van je onderneming of bij wijzigingen. Meestal doe je dit per kwartaal. Als je e-mailadres bekend is bij de Belastingdienst, ontvang je hierover ook een melding per e-mail.
Je kunt al je omzetbelastingaangiftes terugvinden in het boekhoudpakket (meestal Exact Online).
Ja, voor de btw-aangifte is de factuurdatum leidend, ongeacht de betaalstatus.
Zodra je administratie volledig is, kunnen wij beginnen met het verwerken van je inkomstenbelasting. Wil je een specifieke datum weten? Neem dan contact op met je relatiebeheerder.
Je kunt deze aangiftes terugvinden in de applicatie Fiscaal Gemak.
Nee, dat is niet nodig. Wij vragen (net als de meeste andere boekhouders en accountants) standaard uitstel aan voor de inkomsten- en vennootschapsbelasting. Hierdoor hebben we een extra jaar om je aangifte in te dienen.
Nee, dat kan helaas niet. Een pinbon geldt als betalingsbewijs voor jou persoonlijk. Voor de boekhouding is het essentieel dat een bon ten minste de volgende gegevens bevat:
Nee, persoonlijke verzorging zoals een kappersbezoek, manicure of een afspraak bij de schoonheidsspecialist zijn niet aftrekbaar. Zelfs als je deze kosten maakt om representatief voor de dag te komen, zijn ze niet fiscaal aftrekbaar.
Twijfel je over de aftrekbaarheid van bepaalde kosten van je omzet? Neem dan gerust contact op met je boekhouder.
We kunnen dit voor je opvragen bij de Belastingdienst. Je krijgt dan een overzicht per post toegestuurd.
1. Ga naar start.exactonline.nl.
2. Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.
3. Als je je wachtwoord niet meer weet, kan je aangeven, wachtwoord vergeten. Je gebruikersnaam is: je emailadres
4. Klik onder het veld waar je normaal de code zou invoeren op Hoe stel ik verificatie in twee stappen opnieuw in?
5. Controleer of het e-mailadres van je account wordt weergegeven. Vanwege veiligheidsoverwegingen worden alleen de eerste en laatste letter van het e-mailadres weergegeven. Als het e-mailadres van een ander account wordt weergegeven, klik je op de hyperlink Uitloggen om met de juiste gegevens in te loggen.
Als het e-mailadres niet correct is, vraag je je administratiebeheerder om het e-mailadres voor jou te wijzigen.
6. Als het e-mailadres klopt, klik je op E-mail versturen.
7. Als je de e-mail hebt ontvangen, klik dan op de link om verificatie in twee stappen opnieuw op je huidige apparaat of een nieuw apparaat in te stellen. Deze link is twee uur geldig.
Let op: Je kunt verificatie in twee stappen niet verwijderen. Om veiligheidsredenen is het verplicht om hiermee in te loggen.
Je hebt diverse mogelijkheden:
Log in op je persoonlijke Exact omgeving via je webbrowser en upload daar je facturen en bonnen.
Maak een foto van je facturen en bonnen en upload deze via de Exact Online app/Mijn Kantoor app.
Helaas kun je de btw-aangifte niet goedkeuren via de app. Je kunt de aangifte echter wel goedkeuren via de webbrowser, zoals Safari, Chrome of Firefox.